Välkommen till vår e-tjänst självservice för Falkenbergs gymnasieskola
Du som vårdnadshavare (alternativt myndig elev) ska lämna uppgifter till skolan för att vi alltid ska ha aktuella uppgifter om ditt barn (dig). Du behöver e-legitimation (BankID) och en e-postadress för att kunna använda tjänsten. Om det finns två vårdnadshavare måste båda signera med e-legitimation.
I tjänsten gör du följande:
- Lämnar anhöriguppgifter
- Anmäler specialkost
- Godkänner villkor för utlämning av tagg och skåpsnyckel
- Godkänner villkor för lån av skolböcker och mini/grafräknare
- Får information om regler och anvisningar i skolans digitala miljö
Komplettering och ändringar
Behöver du ändra eller komplettera dina uppgifter loggar du in i tjänsten och väljer att komplettera / ändra dina uppgifter.
Vid skyddad identitet
Tjänsten hämtar uppgifter från Skatteverket och kan därför inte användas för elever med skyddad identitet. I dessa fall kontaktar du elevens skola för hjälp med anmälan.
Vid familjehemsplacering och godmanskap
Endast vårdnadshavare har möjlighet att lämna uppgifter i Självservice. I de fall eleven har familjehemsplacering eller god man kontaktas skolan för hjälp med anmälan.
Tjänstens öppettider
Tjänsten Självservice Falkenbergs gymnasieskola är öppen dygnet runt, året om förutom under sommaren, 1/7-7/8, då är tjänsten tillfälligt stängd. Tjänsten öppnar igen torsdagen den 8/8.