Välkommen till vår e-tjänst självservice för Falkenbergs gymnasieskola
Du som vårdnadshavare (alternativt myndig elev) ska lämna uppgifter till skolan för att vi alltid ska ha aktuella uppgifter om ditt barn (dig). Du behöver e-legitimation (BankID) och en e-postadress för att kunna använda tjänsten. Om det finns två vårdnadshavare måste båda signera med e-legitimation.
I tjänsten gör du följande:
- Lämnar anhöriguppgifter
- Anmäler specialkost
- Godkänner villkor för utlämning av tagg och skåpsnyckel
- Godkänner villkor för lån av skolböcker och mini/grafräknare
- Får information om regler och anvisningar i skolans digitala miljö
Komplettering och ändringar
Behöver du ändra eller komplettera dina uppgifter loggar du in i tjänsten och väljer att komplettera / ändra dina uppgifter.
Vid skyddad identitet
Tjänsten hämtar uppgifter från Skatteverket och kan därför inte användas för elever med skyddad identitet. I dessa fall kontaktar du elevens skola för hjälp med anmälan.
Vid familjehemsplacering och godmanskap
Endast vårdnadshavare har möjlighet att lämna uppgifter i Självservice. I de fall eleven har familjehemsplacering eller god man kontaktas skolan för hjälp med anmälan.
Tjänstens öppettider
Tjänsten Självservice Falkenbergs gymnasieskola är öppen dygnet runt, året om. Nya elever som ska börja på Falkenbergs gymnasieskola från och med höstterminen 2025 kan använda tjänsten från och med måndagen den 11/8-2025.